راهي براي اعاده حيثيت اسپالتي
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
راهي براي اعاده حيثيت اسپالتي
نوشته شده در دو شنبه 15 دی 1389
بازدید : 31
نویسنده : مولوی
قهرمان شدن زنيت سنت‌پترزبورگ در فصل اخيرا پايان يافته ليگ روسيه با هدايت «لوچانو اسپالتي» ايتاليايي، از نكات جالب فوتبال باشگاهي اروپا در واپسين روزهاي سال 2010 و در طليعه سال 2011 تلقي شده است. ليگ روسيه به سبب سرماي زمستاني معمولا زودرس اين كشور در ماه‌هايي متفاوت با ساير ليگ‌هاي اروپايي و از فروردين تا آبان برگزار مي‌شود.

امسال هم به رغم گرماي غيرمعمولي كه در مهر و آبان بر روسيه حاكم بود و دير رسيدن يخبندان زمستاني به اين كشور در همين زمان پايان گرفت و زنيت كه در سال‌هاي اخير احيا شده، با پيروزي صفر ـ 5 بر تيم روستوف در 2 هفته مانده به پايان مسابقات ليگ، قهرماني خود را قطعي و نتايج 2 هفته پاياني را در اين امر بي‌تاثير كرد.

در روزي كه 22 هزار تماشاگر در استاديوم پتروفسكي شهر سنت‌پترزبورگ گرد آمده بودند ، زنيت در برابر روستوف نمايش قدرت داد و جاي حرف و بحثي را باقي نگذاشت. با در هم شكستن روستوف، برتري زنيت بر نزديك‌ترين رقيبش در صدر جدول كه زسكامسكوي معروف بود به 8 امتياز رسيد كه طبعا فقط در دو ديدار باقيمانده قابل جبران نبود.

حتي روبين قازان پديده روسي 2 فصل اخير ليگ قهرمانان اروپا نيز نتوانست مانع از قهرماني زنيت در فصل اخير ليگ روسيه شود. زنيت كه اولين قهرماني‌اش را در ليگ روسيه به سال 2007 با مربيگري ديك ادووكات هلندي تجربه و آن را در سال 2008 تكرار كرد و طي 2 سال مربيگري وي جام يوفا را هم برد، در بازي با روستوف از آغاز تا پايان بر حريف برتري داشت و با اين كه تا دقيقه 40 نتوانست گلزني كند، اما وقتي در آن لحظه توسط دانكو لازوويچ مهاجم صربستاني خود موفق به گلزني شد، سوار بر بازي شد و گل‌هاي بعدي‌اش را هم توسط امثال سرگي سماك، الكساندر كرژاكوف و الكساندر بوخاروف زد و كار را تمام كرد.

هرگونه كه به تجديد قهرماني زنيت نگاه كنيم، لوچانو اسپالتي اين را يك عامل مهم در راه احياي خود و اعاده حيثيت‌اش مي‌داند. اين ايتاليايي سر تراشيده و مبتكر در همان هفته دوم از فصل 2010ـ2009 ليگ ايتاليا به سبب قبول دو شكست متوالي با تيم آ.اس.رم و البته با پشتوانه ناكامي‌هاي مكررش در طول فصل قبلي، از جالو روسي بيرون رانده شد و همگان خاطره 4 سال حضور موفق قبل وي در پايتخت ايتاليا را از ياد بردند. اسپالتي بعد از آن بود كه به كلي از ايتاليا و (سري A)‌ رفت و جذب ليگ روسيه شد و با اين اوصاف و همان‌طور كه پيشتر گفتيم حق دارد كه حتي به رغم تفاوت‌هاي عظيم دو ليگ و رجحان آشكار زنيت بر رقبايش در روسيه (در تضاد با شرايط رم در كالچو)‌ قهرماني اخير را سند صلاحيت خود بينگارد.

او چند هفته بعد از اين موفقيت مي‌گويد:‌«كار ما آنقدرها هم آسان نبود و حتي در همين مسابقه با روستوف نيز در اوايل وقت فشار روحي و فكري روي ما وجود داشت. همه انتظار داشتند كه ما حتما اين بازي را ببريم و كار را در همان هفته تمام كنيم و آن را به هفته‌هاي بعدي نكشانيم و اين خودش يك قيد و بند بر دست و پاي ما بود. در طول فصل از اين موارد كم نداشتيم اما فكر مي‌كنم به خاطر طبيعت حرفه‌‌اي نفرات‌مان توانستيم بر اين گونه مسائل فائق آييم و به آنچه مي‌خواهيم برسيم. براي ما از هر چيزي شيرين‌تر اين نكته بود كه برد منجر به قطعي شدن قهرماني (در برابر روستوف)‌ در زمين خودمان و در ورزشگاه شهرمان حاصل آمد و در نتيجه مردم و هواداران توانستند در محيطي خودي و در كوچه و خيابان‌هاي سنت پترزبورگ جشن خود را بر پا دارند و اين كار با ابعاد كوچك‌تر و قلت جمعيت در زمين حريفان صورت نگيرد.»



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: